FAQ – KUNDESERVICE
BESTILLING
Anvend rabatkode
Hvis du har en rabatkode, kan du indtaste den i feltet ”rabatkode” i indkøbskurven eller ved kassen, inden du gennemfører betalingen. Tilbuddet bliver derefter automatisk anvendt på din bestilling. Rabatkoder er ikke store/små bogstavsfølsomme, det vil sige, at du kan indtaste koden med store eller små bogstaver.
Betingelser
Bemærk, at du som udgangspunkt ikke kan kombinere to rabatkoder med hinanden. Generelt gælder rabatkoder heller ikke for produkter, der allerede er nedsat i pris.
Automatiske tilbud
I visse tilfælde kan vi have “automatiske tilbud” på udvalgte produkter. Det betyder, at en rabatkode automatisk tilføjes, når du lægger produktet i indkøbskurven. Dette sker normalt, hvis vi ønsker at give en gave i forbindelse med køb af et specifikt produkt.
Hvis du ikke ønsker at benytte et automatisk tilbud, bedes du skrive dette i kommentarfeltet eller kontakte os efter, at du har gennemført din bestilling, så hjælper vi dig. Desværre kan du ikke selv fjerne automatiske tilbud ved kassen. Du kan dog erstatte det automatiske tilbud med en anden rabatkode – se mere om dette nedenfor.
Erstat automatisk tilbud med en anden rabatkode
Hvis du hellere vil bruge en anden rabatkode end det automatiske tilbud, skal du blot indtaste denne kode i rabatkodefeltet. Derefter erstattes det automatiske tilbud, og nulprisen på gaveproduktet/produkterne fjernes. Du kan derefter vælge at beholde produktet/produkterne til den nye pris eller fjerne dem.
Som udgangspunkt kan du ikke kombinere flere rabatkoder på den samme bestilling.
Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse.
Du kan ændre eller annullere din bestilling, så længe varen ikke er leveret eller er nået til ombuddet. Hvis varen allerede har forladt vores lager, pålægges et afbestillingsgebyr på mindst 149 DKK, eller tilsvarende logistisk omkostning. Ændringen eller afbestillingen gælder først, når du har modtaget en bekræftelse fra os. For ændringer eller afbestilling, bedes du kontakte os.
Hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen “Bluegaz orderbekræftelse” og afsender Bluegaz.
– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.
– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.
– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.
– Hvis du stadig ikke kan finde ordrebekræftelsen, kontakt os, så hjælper vi dig.
Hvis du ikke har modtaget din kvittering, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen “Bluegaz kvittering/leveringsbekræftelse” og afsender Bluegaz.
– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.
– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.
– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.
– Hvis du stadig ikke kan finde kvitteringen, kontakt os, så hjælper vi dig.
BETALING
Hos Bluegaz foregår betalingen via en sikker og smidig checkout fra Svea Bank. Du kan vælge mellem flere betalingsmetoder – kortbetaling, bankoverførsel, eller MobilePay.
Af hensyn til fortrolighed og sikkerhed kan vi ikke få oplysninger om, hvorfor en betaling ikke bliver godkendt. Kun Svea kan give dig denne information. Kontakt Sveas kundeservice, så hjælper de dig.
LEVERING
Vi tilbyder gratis levering på bestillinger over 999 DKK. På bestillinger under 999 DKK tilkommer en leveringsomkostning på 149 DKK.
Leveringstiden er normalt 2-5 hverdage afhængigt af din leveringsadresse.
Du kan læse mere om, hvordan hjemmelevering fungerer i vores købsbetingelser.
Ja, du kan spore din bestilling, men præcis hvornår du får adgang til dit forsendelsesnummer afhænger af din leveringsmetode.
Ombud (DHL Parcel Connect): Du får forsendelsesnummeret først, når din pakke er leveret til pakkeshoppen. Meddelelsen sendes via SMS.
Hjemmelevering (DHL Home Delivery International): Du får forsendelsesnummeret først, når din forsendelse er håndteret på terminalen. Meddelelsen sendes via SMS.
Hvis du ikke har modtaget din levering, gennemgå følgende punkter:
1) Er der gået tilstrækkelig tid?
Vi bestræber os på at pakke og sende din pakke inden for 2–5 arbejdsdage. Derefter sender vi en leveringsbekræftelse til dig via e-mail om, at din pakke er på vej.
OBS: For produkter, der kræver montering, tager det 4–10 arbejdsdage.
2) Har du modtaget leveringsbekræftelse via e-mail fra os?
Hvis du ikke kan finde din leveringsbekræftelse, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen ”Bluegaz kvittering/leveringsbekræftelse” og afsender Bluegaz.
– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.
– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.
– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.
– Hvis du stadig ikke kan finde kvitteringen, kontakt os, så hjælper vi dig.
– Kontroller, at du har indtastet det korrekte telefonnummer.
Nej, du behøver ikke selv være hjemme ved leveringen.
Levering til tredjepart: Hvis du ønsker, at en anden skal modtage leveringen for dig, kan du gøre det. Personen skal da kunne fremvise både dit og sit eget gyldige ID.
Hvis ingen er til stede for at modtage leveringen på det aftalte tidspunkt, opkræves et gebyr på 299 DKK pr. gang for håndtering og fragt.
Hvis pakken ikke afhentes inden for 7 dage, returneres den til os, og du opkræves et returgebyr på 299 DKK for håndtering og fragt.
Hvis noget med din levering ikke er korrekt, f.eks. at du har modtaget forkert produkt eller mangler produkter, kontakt os så hurtigt som muligt, så hjælper vi dig.
Hvis du opdager en transportskade, skal dette anmeldes til DHL så hurtigt som muligt. Glem ikke at tage billeder af skaden.
RETURRET, REKLAMATION & GARANTI
Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du – eller en person, der modtager varen på dine vegne – har fået varen leveret. Ved fortrydelse af køb betaler du selv for returfragten.
Hvis du ønsker at fortryde et køb eller indsende en reklamation, er du velkommen til at kontakte os. Du kan enten sende en e-mail til info@bluegaz.dk eller bruge et af vores kontaktformularer:
Bluegaz kontaktformular
Bluegaz reklamations- og garantiformular
Når vi har modtaget din forespørgsel, vender vi tilbage via e-mail. Vi sender derefter en returlabel, som du printer og sætter på pakken. Vedlæg gerne en seddel i pakken med følgende oplysninger:
– At det drejer sig om en returnering
– Dit navn og mobilnummer
– Dit ordrenummer
Ved returnering af pakker afleveres disse hos nærmeste DHL-pakkeshop.
Ved returnering af gods skal du bestille afhentning via DHL.
Vi bestræber os på, at du modtager din tilbagebetaling inden for 14 dage, fra vi har modtaget din returnerede pakke.
Vi, via Svea Bank, tilbagebetaler beløbet via den samme betalingsmetode, som blev brugt ved købet.
For at ansøge om reklamation, bedes du bruge vores reklamations- og garantiformular.
Vi yder altid 2 års garanti på vores egne produkter. Det betyder, at vi forpligter os til at afhjælpe eventuelle fabrikationsfejl, der opstår i denne periode. For produkter fra andre mærker kan garantien variere.
For at ansøge om garanti, bedes du bruge vores reklamations- og garantiformular.
ØVRIGT
I øjeblikket findes vi ikke hos nogen forhandlere i Danmark. Du kan finde en liste over alle forhandlere i Sverige her.
FAQ – PRODUKTER
GASGRILL
Her finder du en sammenligningstabel over vores gasgrill, hvor du nemt kan se forskelle mellem vores forskellige modeller, såsom størrelse, antal brændere, materiale og mere.
Se vores guide:
Installer gasregulator på gasgrill
Den generelle anbefaling er, at du ikke placerer gasflasken under gasgrillen. Dette skyldes, at den høje varme kan få gasflaskens sikkerhedsventiler til at åbne, hvilket kan få gas til at lække. Nogle grillmodeller er dog designet, så gasflasken kan stå under grillen, og i disse tilfælde er det i orden.
Det er umuligt at sige præcist, hvor meget gas der bruges under grillning, da det afhænger af, hvilken mad der grilles, grilltid, hvor mange brændere der bruges, hvilket varmeniveau der køres på, og hvor grillen står (står grillen i læ, bruger brænderne mere gas, da de kører på højtryk). Hvis man alligevel skal give et lille estimat, kan man sige, at ved normal grillning (ca. 3 gange om ugen) rækker en 5 kg gasflaske i cirka en måned. Dette skal dog tages med et gran salt, da det afhænger af ovenstående faktorer.
KULGRILL
Du finder monteringsmanualen i kassen sammen med din grill. Alle manualer er også tilgængelige her.
Se vores guide:
Tænde kulgrill
Se vores guide:
Grillkul vs. briketter
GRILL GENERELT
Vi anbefaler, at du dækker din grill med et grillovertræk, når den ikke er i brug. Dette beskytter grillen og hjælper med at forlænge grillens levetid. Se vores guide:
Derfor har du brug for et grillovertræk
Se vores guide:
Sådan undgår du rust på grillen
GAS GENERELT
Tilladt opbevaring:
Indendørs:
– Max 40 kg gasol er tilladt, fordelt på flere gasflasker (hvor hver flaske må rumme højst 11 kg), uden at der gælder særlige brandkrav. Gasflasker kan opbevares uden tilslutning eller tilsluttet anlæg som gaskomfur eller varmeovn. Flasker uden tilslutning skal opbevares i et rum med mindst én væg over terræn og et vindue eller en dør ud til det fri. Opbevaring i kælder er kun tilladt, hvis rummet opfylder disse krav. Hvis du bor i lejlighed, kan der være specifikke regler fra boligforeningen.
Altan:
– Max 1 gasflaske er tilladt, som må rumme højst 11 kg.
Terrasse:
– Max 40 kg gasol er tilladt, fordelt på flere gasflasker (hvor hver flaske må rumme højst 11 kg).
Tænk på:
Gasflasker skal beskyttes mod farlige påkældninger som stød, fald og opvarmning.
Læs mere på Beredskabstyrelsen.
UDENDØRS MADLAVNING
Ligheder:
- Begge er store pander i stål eller støbejern, der er beregnet til udendørs madlavning
- Begge kan bruges over åben ild, gasbrænder og (hvis der er plads) på grillen
- Der er plads til at lave store mængder mad, og man kan lave flere forskellige retter på samme tid
Forskelle:
- Paellapander har hævede kanter, mens stegeplader er helt flade
- Stegeplader er lavet til stegning, mens paellapander er optimalt designet til retten paella (paellapander kan dog også bruges til klassisk stegning)
GRILLTILBEHØR
GASVARMER
Du finder monteringsmanualen i kassen sammen med din varmer. Alle manualer er også tilgængelige her.
Tjek vores guide:
Installer gasregulator på gasvarmer
Vi anbefaler en 5- eller 10-kilos flaske. Dette er standard i Sverige. Gasflasker findes i flere materialer, f.eks. aluminium og stål, men det mest almindelige, og det vi anbefaler, er komposit. Dette skyldes, at komposit er gennemsigtigt, hvilket gør det nemt at se, hvor meget gas der er tilbage.
ØVRIGT
Ja, vi forsøger at tilbyde reservedele til de fleste af vores produkter. Du finder alle tilgængelige reservedele her.