FAQ – KUNDESERVICE

BESTILLING

Hvis et produkt, du ønsker at købe, er udsolgt, kan du tilmelde dig for at få en e-mail, så snart det er tilgængeligt igen. Klik blot på knappen “overvåg” og indtast din e-mailadresse for at modtage en notifikation. 

Anvend rabatkode
Hvis du har en rabatkode, kan du indtaste den i feltet ”rabatkode” i indkøbskurven eller ved kassen, inden du gennemfører betalingen. Tilbuddet bliver derefter automatisk anvendt på din bestilling. Rabatkoder er ikke store/små bogstavsfølsomme, det vil sige, at du kan indtaste koden med store eller små bogstaver.

Betingelser
Bemærk, at du som udgangspunkt ikke kan kombinere to rabatkoder med hinanden. Generelt gælder rabatkoder heller ikke for produkter, der allerede er nedsat i pris. 

Automatiske tilbud
I visse tilfælde kan vi have “automatiske tilbud” på udvalgte produkter. Det betyder, at en rabatkode automatisk tilføjes, når du lægger produktet i indkøbskurven. Dette sker normalt, hvis vi ønsker at give en gave i forbindelse med køb af et specifikt produkt.

Hvis du ikke ønsker at benytte et automatisk tilbud, bedes du skrive dette i kommentarfeltet eller kontakte os efter, at du har gennemført din bestilling, så hjælper vi dig. Desværre kan du ikke selv fjerne automatiske tilbud ved kassen. Du kan dog erstatte det automatiske tilbud med en anden rabatkode – se mere om dette nedenfor.

Erstat automatisk tilbud med en anden rabatkode
Hvis du hellere vil bruge en anden rabatkode end det automatiske tilbud, skal du blot indtaste denne kode i rabatkodefeltet. Derefter erstattes det automatiske tilbud, og nulprisen på gaveproduktet/produkterne fjernes. Du kan derefter vælge at beholde produktet/produkterne til den nye pris eller fjerne dem.

Som udgangspunkt kan du ikke kombinere flere rabatkoder på den samme bestilling. 

Her er nogle almindelige årsager til, at en rabatkode ikke virker:
 
– Rabatkoden er udløbet.
 
– Rabatkoden gælder ikke for det/de produkter, du har i indkøbskurven.
 
– Rabatkoden gælder ikke for produkter, der allerede er nedsat i pris.
 
– Du forsøger at kombinere to rabatkoder, hvilket som udgangspunkt ikke er muligt.
 
Hvis problemet fortsætter, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig. 
Her er nogle almindelige årsager til, at prisen på din bestilling ikke ser korrekt ud: 
 
– Du har forsøgt at bruge en rabatkode på et produkt, hvor den ikke er gyldig. 
 
– Du har forsøgt at bruge en rabatkode på et produkt, der allerede er nedsat.
 
– Du har forsøgt at kombinere to rabatkoder. 
 
Hvis problemet fortsætter, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig. 

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse.

Du kan ændre eller annullere din bestilling, så længe varen ikke er leveret eller er nået til ombuddet. Hvis varen allerede har forladt vores lager, pålægges et afbestillingsgebyr på mindst 149 DKK, eller tilsvarende logistisk omkostning. Ændringen eller afbestillingen gælder først, når du har modtaget en bekræftelse fra os. For ændringer eller afbestilling, bedes du kontakte os.

Hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen “Bluegaz orderbekræftelse” og afsender Bluegaz.

– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.

– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.

– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.

– Hvis du stadig ikke kan finde ordrebekræftelsen, kontakt os, så hjælper vi dig.

Hvis du ikke har modtaget din kvittering, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen “Bluegaz kvittering/leveringsbekræftelse” og afsender Bluegaz.

– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.

– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.

– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.

– Hvis du stadig ikke kan finde kvitteringen, kontakt os, så hjælper vi dig.

BETALING

Hos Bluegaz foregår betalingen via en sikker og smidig checkout fra Svea Bank. Du kan vælge mellem flere betalingsmetoder – kortbetaling, bankoverførsel, eller MobilePay.

Af hensyn til fortrolighed og sikkerhed kan vi ikke få oplysninger om, hvorfor en betaling ikke bliver godkendt. Kun Svea kan give dig denne information. Kontakt Sveas kundeservice, så hjælper de dig.

LEVERING

Vi tilbyder gratis levering på bestillinger over 999 DKK. På bestillinger under 999 DKK tilkommer en leveringsomkostning på 149 DKK.

Leveringstiden er normalt 2-5 hverdage afhængigt af din leveringsadresse.

Du kan læse mere om, hvordan hjemmelevering fungerer i vores købsbetingelser.

Ja, du kan spore din bestilling, men præcis hvornår du får adgang til dit forsendelsesnummer afhænger af din leveringsmetode.

Ombud (DHL Parcel Connect): Du får forsendelsesnummeret først, når din pakke er leveret til pakkeshoppen. Meddelelsen sendes via SMS.

Hjemmelevering (DHL Home Delivery International): Du får forsendelsesnummeret først, når din forsendelse er håndteret på terminalen. Meddelelsen sendes via SMS.

For at spore din pakke, kopier dit forsendelsesnummer og søg direkte hos DHL:

Hvis du ikke har modtaget din levering, gennemgå følgende punkter:

1) Er der gået tilstrækkelig tid?
Vi bestræber os på at pakke og sende din pakke inden for 2–5 arbejdsdage. Derefter sender vi en leveringsbekræftelse til dig via e-mail om, at din pakke er på vej.
OBS: For produkter, der kræver montering, tager det 4–10 arbejdsdage.

2) Har du modtaget leveringsbekræftelse via e-mail fra os?
Hvis du ikke kan finde din leveringsbekræftelse, følg denne tjekliste:
– Søg efter e-mailen i din indbakke. E-mailen vil have titlen ”Bluegaz kvittering/leveringsbekræftelse” og afsender Bluegaz.

– Kontroller, at du har indtastet den korrekte e-mailadresse.

– Kontroller, at e-mailen ikke er havnet i din spam-/junk-mappe.

– Kontroller, at din indbakke ikke er fuld.

– Hvis du stadig ikke kan finde kvitteringen, kontakt os, så hjælper vi dig.

3) Har du modtaget leveringsbekræftelse fra os, men ingen advisering fra DHL?
Hvis du ikke har modtaget en advisering fra DHL, følg denne tjekliste:
– Kontroller, at du har indtastet det korrekte telefonnummer.
 
– Hvis alt er korrekt, og der er gået rimelig tid siden du modtog leveringsbekræftelsen fra os, kontakt DHL Kundeservice direkte for hjælp med din forsendelse.
 
4) Har du modtaget advisering fra DHL, men der sker ikke noget?
Tag dit forsendelsesnummer og søg direkte hos DHL:

Nej, du behøver ikke selv være hjemme ved leveringen.

Levering til tredjepart: Hvis du ønsker, at en anden skal modtage leveringen for dig, kan du gøre det. Personen skal da kunne fremvise både dit og sit eget gyldige ID.

Hvis ingen er til stede for at modtage leveringen på det aftalte tidspunkt, opkræves et gebyr på 299 DKK pr. gang for håndtering og fragt.

Hvis pakken ikke afhentes inden for 7 dage, returneres den til os, og du opkræves et returgebyr på 299 DKK for håndtering og fragt.

Hvis noget med din levering ikke er korrekt, f.eks. at du har modtaget forkert produkt eller mangler produkter, kontakt os så hurtigt som muligt, så hjælper vi dig.

Hvis du opdager en transportskade, skal dette anmeldes til DHL så hurtigt som muligt. Glem ikke at tage billeder af skaden.

Synlig skade ved levering: Bed DHL-chaufføren notere skaden på fragtbrevet/handdatoren, inden du kvitterer for leveringen. Hvis du ikke ønsker at godkende leveringen, kan du nægte den, inden du kvitterer. Anmeld derefter skaden via DHL’s formular.
 
Dolt skade (opdages ved udpakning): Anmeld skaden til DHL så hurtigt som muligt, senest inden for 7 kalenderdage fra leveringsdato, via DHL’s formular.

RETURRET, REKLAMATION & GARANTI

Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du – eller en person, der modtager varen på dine vegne – har fået varen leveret. Ved fortrydelse af køb betaler du selv for returfragten.

Hvis du ønsker at fortryde et køb eller indsende en reklamation, er du velkommen til at kontakte os. Du kan enten sende en e-mail til info@bluegaz.dk eller bruge et af vores kontaktformularer:

Bluegaz kontaktformular
Bluegaz reklamations- og garantiformular

Når vi har modtaget din forespørgsel, vender vi tilbage via e-mail. Vi sender derefter en returlabel, som du printer og sætter på pakken. Vedlæg gerne en seddel i pakken med følgende oplysninger:
– At det drejer sig om en returnering
– Dit navn og mobilnummer
– Dit ordrenummer

Ved returnering af pakker afleveres disse hos nærmeste DHL-pakkeshop.
Ved returnering af gods skal du bestille afhentning via DHL. 

Vi bestræber os på, at du modtager din tilbagebetaling inden for 14 dage, fra vi har modtaget din returnerede pakke. 

Vi, via Svea Bank, tilbagebetaler beløbet via den samme betalingsmetode, som blev brugt ved købet.

For at ansøge om reklamation, bedes du bruge vores reklamations- og garantiformular.

Vi yder altid 2 års garanti på vores egne produkter. Det betyder, at vi forpligter os til at afhjælpe eventuelle fabrikationsfejl, der opstår i denne periode. For produkter fra andre mærker kan garantien variere. 

For at ansøge om garanti, bedes du bruge vores reklamations- og garantiformular.

ØVRIGT

Nej, vi har ingen egen fysisk butik, men på vores hovedkontor i Malmö findes et fysisk showroom.
 
Vi tager fortrinsvis imod besøgende i vores showroom om torsdagen mellem 13-16.
Kontakt os gerne i god tid inden for at sikre, at personale er til stede til at hjælpe jer.

I øjeblikket findes vi ikke hos nogen forhandlere i Danmark. Du kan finde en liste over alle forhandlere i Sverige her.

Vi har valgt at håndtere vores kundeservice via e-mail af flere grunde:
– Lige nu har vi stor belastning og begrænsede ressourcer, og via e-mail kan vi hjælpe flere kunder hurtigere.
 
– For at give dig den bedst mulige service har vi ofte brug for vigtige oplysninger som ordrenummer, billeder eller en kort fejlbeskrivelse, hvilket er nemmest at indsamle via e-mail.
 
– På den måde slipper du også for lange telefonkøer og får i stedet et klart skriftligt svar, som du kan vende tilbage til, når du har brug for det.

FAQ – PRODUKTER

GASGRILL

Her finder du en sammenligningstabel over vores gasgrill, hvor du nemt kan se forskelle mellem vores forskellige modeller, såsom størrelse, antal brændere, materiale og mere.

Du finder monteringsmanualen i kassen sammen med din grill. Alle manualer er også tilgængelige her.

Vi arbejder også på at lave monteringsvideoer for alle vores grill, men bemærk, at de måske ikke er tilgængelige for alle modeller endnu. Du finder de monteringsvideoer, der findes i øjeblikket, her.

Gasgrillen bliver normalt varm på 5–10 minutter, afhængigt af model og udendørstemperatur. For bedst resultat, forvarm altid grillen i henhold til nedenstående instruktioner:
 
1) Drej alle brænderes knapper til maksimum.
2) Luk låget.
3) Vent 8–10 minutter, så grillristen og grillen bliver opvarmet.
4) Åbn låget og juster brænderne til ønsket temperatur.
5) Læg maden på.
For at regulere varmen på din gasgrill bruger du grillens kontrolknapper. Drej blot til den temperatur, du ønsker, ligesom på en komfur.
 
Høj varme (direkte grillning): Placer maden direkte over brænderen og drej kontrolknappen til høj varme. Perfekt til hurtig brunering, f.eks. kød, burgere og grøntsager, der skal have en fin overflade.
 
Mellem- eller lav varme (indirekte grillning): Placer maden ved siden af brænderen eller sluk brænderen direkte under maden og brug brænderne på siden for at give jævn varme. Passer til langsommere tilberedning, f.eks. kylling, større kødstykker eller følsomme råvarer som fisk.
 
Zoninddeling: Da gasgrillen har flere brændere, kan du skabe flere forskellige varmezoner samtidig – perfekt, hvis du skal tilberede flere forskellige fødevarer.
Vi anbefaler en 5- eller 10-kilos flaske. Dette er standard i Sverige. Gasflasker findes i flere materialer, f.eks. aluminium og stål, men det mest almindelige, og det vi anbefaler, er komposit. Dette skyldes, at komposit er gennemsigtigt, hvilket gør det nemt at se, hvor meget gas der er tilbage.

Den generelle anbefaling er, at du ikke placerer gasflasken under gasgrillen. Dette skyldes, at den høje varme kan få gasflaskens sikkerhedsventiler til at åbne, hvilket kan få gas til at lække. Nogle grillmodeller er dog designet, så gasflasken kan stå under grillen, og i disse tilfælde er det i orden.

Det er umuligt at sige præcist, hvor meget gas der bruges under grillning, da det afhænger af, hvilken mad der grilles, grilltid, hvor mange brændere der bruges, hvilket varmeniveau der køres på, og hvor grillen står (står grillen i læ, bruger brænderne mere gas, da de kører på højtryk). Hvis man alligevel skal give et lille estimat, kan man sige, at ved normal grillning (ca. 3 gange om ugen) rækker en 5 kg gasflaske i cirka en måned. Dette skal dog tages med et gran salt, da det afhænger af ovenstående faktorer.

KULGRILL

Du finder monteringsmanualen i kassen sammen med din grill. Alle manualer er også tilgængelige her.

GRILL GENERELT

Vi anbefaler, at du dækker din grill med et grillovertræk, når den ikke er i brug. Dette beskytter grillen og hjælper med at forlænge grillens levetid. Se vores guide:
Derfor har du brug for et grillovertræk

GAS GENERELT

Tilladt opbevaring:
Indendørs:
– Max 40 kg gasol er tilladt, fordelt på flere gasflasker (hvor hver flaske må rumme højst 11 kg), uden at der gælder særlige brandkrav. Gasflasker kan opbevares uden tilslutning eller tilsluttet anlæg som gaskomfur eller varmeovn. Flasker uden tilslutning skal opbevares i et rum med mindst én væg over terræn og et vindue eller en dør ud til det fri. Opbevaring i kælder er kun tilladt, hvis rummet opfylder disse krav. Hvis du bor i lejlighed, kan der være specifikke regler fra boligforeningen.

Altan:
– Max 1 gasflaske er tilladt, som må rumme højst 11 kg.

Terrasse:
– Max 40 kg gasol er tilladt, fordelt på flere gasflasker (hvor hver flaske må rumme højst 11 kg).

Tænk på:
Gasflasker skal beskyttes mod farlige påkældninger som stød, fald og opvarmning.

Læs mere på Beredskabstyrelsen.

Vi anbefaler, at du udskifter slange og regulator mindst hvert tredje år.

UDENDØRS MADLAVNING

Ligheder:

  • Begge er store pander i stål eller støbejern, der er beregnet til udendørs madlavning
  • Begge kan bruges over åben ild, gasbrænder og (hvis der er plads) på grillen
  • Der er plads til at lave store mængder mad, og man kan lave flere forskellige retter på samme tid

Forskelle:

  • Paellapander har hævede kanter, mens stegeplader er helt flade
  • Stegeplader er lavet til stegning, mens paellapander er optimalt designet til retten paella (paellapander kan dog også bruges til klassisk stegning)

GASVARMER

Du finder monteringsmanualen i kassen sammen med din varmer. Alle manualer er også tilgængelige her.

Vi anbefaler en 5- eller 10-kilos flaske. Dette er standard i Sverige. Gasflasker findes i flere materialer, f.eks. aluminium og stål, men det mest almindelige, og det vi anbefaler, er komposit. Dette skyldes, at komposit er gennemsigtigt, hvilket gør det nemt at se, hvor meget gas der er tilbage.

ØVRIGT

Ja, vi forsøger at tilbyde reservedele til de fleste af vores produkter. Du finder alle tilgængelige reservedele her.

Bemærk, at nogle mere sjældne reservedele måske endnu ikke er tilgængelige på siden – i så fald er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig.